Maahantuomillamme tuotteilla on 2 vuoden takuu yleisten takuuehtojen (Kodinteknikka-alan markkinoinnin takuusuositus MTS-2002) mukaisesti, poissulkien akut, paristot ja vastaavat sekä normaalit kuluvat osat (levysoittimien vetohihnat, neulat, elektroniputket (putkien takuu 6kk) tms.). Takuu koskee normaalissa kotikäytössä olevia tuotteita, ei ammattimaista käyttöä.
Tuote voidaan toimittaa takuuhuoltoon jälleenmyyjiemme kautta tai lähettää se suoraan meille. Huoltolähetyksessä tulee olla mukana ostokuitti sekä asiallinen, mahdollisimman seikkaperäinen vikaseloste. Ulkomailta ostettujen tuotteiden takuuasioissa yhteys tulee ottaa myyjään. Vika ja sen ilmeneminen tulee kuvata mahdollisimman tarkkaan. Vikakuvauksessa tulee mainita myös muut laitteet, joihin huoltoon lähetettävä laite on kytkettynä. Emme käsittele huoltolaitteita, joiden vikakuvaus on "rikki" tai "ei pelitä".
Tuote tulee olla pakattu asianmukaisesti, mielellään alkuperäisessä pakkauksessa pehmukkeineen valmistajan ohjeiden mukaisesti, jotta tuote tulee ehjänä perille. Emme vastaa tähän liittyvistä mahdollisista kuljetusvauriosta.
Erityisesti levysoittimien huolellinen pakkaus on ehdottoman tärkeää! Kaikki irtoavat osat on irroitettava!
Jos epäröit pakkausta, ole yhteydessä ohjeita varten: parempi kysyä etukäteen kuin selvitellä kuljetusvaurioita jälkikäteen.
Takuuhuoltolähetykset tulee toimittaa huoltoomme Postin kautta. Emme vastaanota muiden rahdinkuljettajien kautta lähetettyjä lähetyksiä, jos niitä ei ole valmiiksi maksettu.
Pyydämme ystävällisesti teitä täyttämään ja lähettämään oheisen Saapuva Huoltotyö -lomakkeen meille. Saatte lomakkeen käsiteltyämme tarkemmat toimintaohjeet sekä RMA lähetyslupanumeron. Maksamme rahdin vain niistä lähetyksistä, joiden osalta lomake on toimitettu meille.
Toivomme, että testaatte tuotteen ensin huolellisesti mahdollisuuksienne mukaan. Tällä pyritään välttämään turha huoltokäynti. Mahdollinen vika voi olla esim. kaapeleissa, kontakteissa, kytkennöissä tai muissa järjestelmänne laitteissa. Erityisesti tämä koskee tuotteita, jotka on tarkoitettu toimimaan tietokoneen, WiFin, TV:n, kotiteatterin yms. kanssa: niissä hyvin usein ei ole vikaa, vaan ongelma on asetuksissa, muissa laitteissa jne.
Jälleenmyyjälle: muista resetoida laite ja varmistu viasta ennen huoltoon toimitusta. Muista myös ilmoittaa kuluttajalle mahdollisesta tarkistusmaksusta, jos laitteessa ei havaita vikaa. Huomioi: ota meihin yhteys, jotta tuote saadaan oikeaan paikkaan huollettavaksi! Parhaiten tämä tapahtuu allaolevalla lomakkeella. Emme hyväksy rahti- tai huoltolaskuja vastoin ohjeitamme toimitetuista huoltolähetyksistä!
Huomaa, että käytännössä kaikkien laitteiden takuuehtojen mukaan laitteen fyysinen avaaminen ja kaikenlainen modifiointi (esim. kotelon ruuveja avaamalla, osia vaihtamalla) päättää takuun ja kuluttajansuojalain mukaisen virhevastuun voimassaolon.
Kuulokkeiden osalta huomioithan myös, että takuu kattaa valmistusviat. Fyysinen vahinko (murtuminen, johdon irtirepeytyminen tms. normaalia suurempaa voimaa vaativa mekaaninen vahinko) ei kuulu takuun piiriin.
Turhista huoltokäynneistä veloitamme 50 euron tarkistusmaksun sekä edestakaiset lähetyskustannukset.
Jos viankuvauksen mukaista vikaa ei huollon testauksessa pystytä toteamaan, on kyse turhasta huoltokäynnistä.
Huomioithan senkin, että mahdollisesta viasta on ilmoitettava viipymättä ja viallisen laitteen käyttämistä tulisi välttää.
Lisätietoja huolloista: huolto@ak-hifisystems.fi